Kiterjesztett valóság 2021-ben

Mit hoz a 2021?

A pandémiának köszönhetően 2020 a kiterjesztett valóság fejlődésének egyik legtermőbb éve volt, ez a tendencia pedig nem lohad 2021-re sem. A legfontosabb változások még elképzelhetetlenek számunkra, tíz éven belül az AR, A VR, de még az AI (Artificial Intelligence) és a ML (Machine Learning) is annyit fejlődhet, hogy elképzelhetetlen meglepetések várnak ránk.

A COVID-19 megjelenésével olyan tényezőkhöz kellett alkalmazkodnunk, méghozzá gyorsan, amikre eddig nem volt példa. A digitális telekommunikációs alkalmazások fejlődésén és mindennapi használatán kívül rengeteg változással kell együtt élnünk, hogy megbirkózzunk az „új normálissal”. 


Egészségügy

A fejlődés egyik legfontosabb területe az egészségügy. A kiterjesztett valóság segítségével nem csak a képzéseket tudják hatékonyabbá tenni, de már valódi orvosi eljárások és kezelések során is használatra alkalmassá vált. 

A FundamentalVR előállt egy tréning programmal, ahol sebészek a kiterjesztett valóság segítségével élethű felületet kapnak a különböző műtétek gyakorlásához, tudásuk fejlesztéséhez. A felület még arra is képes, hogy az orvosok együtt, egyszerre dolgozva élhessék át a valósághoz nagyon hasonló szituációkat. 

Az OxfordVR egy fóbiák és szorongás kezelésénél alkalmazott program. Az élethű VR környezet segítségével a virtuális terápiás tanulás a való világ részévé válik. A mindössze kétórás kezelés után a terápia sikeresnek bizonyult a betegek félelmeinek 68%-os csökkentésében.

Az oktatásban használt HoloLens a Microsoft egyik legsikeresebb headsetje, 3D-ben mutatja meg az orvostanhallgatóknak az emberi testet, ezzel rengeteg tanulással töltött időt megspórolva.

Philips-Microsoft-Image-Guided-Therapy-Augmented-Reality-HoloLens2-1.jpg


Kommunikáció

Nem csak az egészségügyben, de a kommunikációban is várhatunk újdonságokat a headseteknek köszönhetően. Miután a Facebook megvette az Oculus nevű VR headsetet, elképzelhető, hogy a mindennapi kommunikáció része lesz a közeljövőben. Az egyre gyakoribbá vált online meetingek a hasonló fejlesztések elterjedésével hatékonyabbá válhatnak.

A szemüvegeken keresztül kapcsolatba lépő emberek egyszerűbb kommunikációra és hatékonyabb együttműködésre számíthatnak. Ezek nem csak üzleti, de szabadidős használatra is alkalmasak. 

quest2.jpg

A vállalatok számára ez azt jelentheti, hogy a távmunkában dolgozó kollegák együttműködése egyszerűbbé válik, ezáltal hatékonyabbá is, ha a VR segítségével például dokumentumok vagy tervek valós tárgyakra való kivetülését élő időben, egyszerre láthatják.

Utazás

Az utazás egy olyan kiváltság, amitől most legtöbbünknek meg kellett válnia az elmúlt időszakban. Az AR és a VR azonban a turizmusra is rátette a kezét az eszközök népszerűsödésével párhuzamosan. Lehetőséget adnak arra, hogy otthonunk kényelméből fedezzünk fel új területeket, hogy eldönthessük, érdemes-e a későbbiekben odautaznunk. 

Ez a lehetőség nem csak a felfedezésre alkalmas, de utazásunk újraélésére is hazatértünk után. Ez a lehetőség lehet, pár éven belül leváltja a szentimentális utazós-képek értékét és egy új lehetőséget ad az élményeinkre való emlékezésben. 


Szervíz és felmérés

Az AR egyik legnagyszerűbb aspektusa, hogy élő időben képes élő problémákra válaszul szolgálni. A legegyszerűbb kávéfőző összeszerelésétől kezdve, a komplexebb autók javításáig képesek az AR és VR szemüvegek segítségünkre lenni.

A Porsche a trend egyik úttörője, aki programjának segítségével autóik javítási idejét akár 40%-al csökkentheti. Egy AR szemüveg használatával a Porsche technikusa kapcsolatba léphet az atlantai Porsche műszaki támogató csoporttal, ahonnan egy távsegéd elküldi a részletes információkat a javítással kapcsolatosan, hogy azt kivetíthessék a technikus szemüvegének kijelzőjére.

porsche.jpg

Ez a lehetőség jelentősen növeli a problémák észlelését és diagnosztizálását is. A pandémia miatti távolságtartás miatt a Porsche technológiájának használata megháromszorozódott a márkakereskedéseiben.


Művészet

Az AR fejlődésével a kiterjesztett valóság műalkotásainak fejlődésével is találkozhatunk. Az újfajta önkifejezési forma interaktív mivoltának köszönhetően lehetőséget ad az amúgy nem túlzottan műkedvelő nézelődők érdeklődésének felkeltésére is. 

A Taipei Képzőművészeti Múzeum szerint, az AR útmutatót használó látogatók, többet foglalkoztak a műalkotásokkal, többet tanultak és többre emlékeztek a kiállítás megtekintése után. 

Az Ontariói Művészeti Galéria ReBlink nevű AR-installációjánál a látogatóknak lehetőségük volt telefonjaikkal életre kelteni a kiállítás gyűjteményének darabjait. A kiterjesztettvalóság-élményben való résztvevők 84%-a számolt be róla, hogy jobban elmélyedt a műalkotásokban, 39%-uk pedig még a kiállítás után is utánakeresett a látott képeknek. 

ReBlink2.jpg

Az AR adta lehetőségek megmentik a művészeteket a jelenlegi helyzetben, mikor a kiállítások látogatása online terekre korlátozódik. A kibővített valóság lehetővé teszi a művészek számára, hogy kreativitásukat új, interaktív és hatásos, mégis szinte megfoghatatlan módon fejezzék ki.


Social Media marketing

Az AR Fileterek elterjedése lehetőséget adott az online marketing reformációjára is. 2020-ra már rengeteg márka szerves részévé vált az AR Filter marketing, ennek elterjedése pedig a 2021-ben fogja elérni egyik csúcspontját. 

A pandémia egyik árnyoldala, hogy megnehezíti a márka és az ügyfél közötti kommunikációt. Személytelenné és korlátozottá vált, amelyre remek megoldás volt az AR-Filter kampányok elterjedése, ahol a vásárló úgy került közeli kapcsolatba a márkával, hogy az nem volt erőltetett és szinte észre sem vette. 

AZ AR használata reklámokban azért is hatékony, mert felgyorsítja a vásárlási döntéseket és a konverziót az impulzív vásárlásoknak köszönhetően. 

filter.jpg

2021-re nyilvánvalóvá vált, hogy a kiterjesztett valóság marketing a jövő marketing-stratégiája. A Deloitte becslése szerint a közepes méretű vállalatok 88%-a már él az AR adta lehetőségekkel marketingstratégiájában az elkötelezettség fokozásának érdekében.

Neked már van ötleted, milyen Filterrel indítsad a 2021-es évet? Az élet nem állt meg, szóval ne habozz, keress fel minket, ha Te is szeretnél egy saját Filtert!

Previous
Previous

Instagram Filterek a Zeneiparban

Next
Next

Kiterjesztett Valóság Karácsonyra