AR játékok a közösségi médiában

Az AR Filterek világában nem csak randomizer filterekkel, felpróbálható napszemüvegekkel és a szelfijeinket érdekesebbé tevő face filterekkel találkozhatunk, az AR Filter játékok megjelenésével egy újabb gondolat vált valósággá, méghozzá a szemünk láttára. 

Az első social media játékok a Facebookon jelentek meg, mikor 2007-ben megnyílt a Facebook Platform, ahova a világ összes pontjáról lehetősége nyílt a vállalkozó fejlesztőknek feltölteni játékaikat. 

2012-ben szinte nem volt olyan, aki a reggeli kávé mellett ne aratta volna le virtuális gabonáit, adott volna enni bitekből összerakott teheneinek, vagy ne rabolta volna ki barátait maffia főnökként.
A közösségi média játékok sikere abban rejlett, hogy nem kellett hozzá nagy kapacitású számítógép, konzol, nem kellett megvásárolni vagy letölteni a programoka.
Az online platformon belül könnyedén játszhattunk barátainkkal, a rövid feladatok teljesítése pedig nem vett igénybe annyi időt, mint egy videójáték pályáinak kijátszása. 

A social media játékok következő fejlesztése az AR játékok megjelenésével történt. A technológia innovációival olyan lehetőségek nyíltak meg a fejlesztők előtt, amik lehetővé tették a virtuális objektumok térben való megjelenítését a kameránk segítségével. A Pokémon Go 2016-os debütálása elindított egy felfoghatatlan folyamatot. Az emberek megőrültek a játékért, az újítás olyan izgalmakat nyújtott a felhasználóknak, ami több, mint 500 millió letöltést eredményezett viszonylag rövid időn belül. 

A Pokémon Go sikerei kapcsán többen próbálkoztak hasonló játékok piacra dobásával, de egyik sem ért el hasonló sikereket. A probléma abból adódott, hogy a régebbi mobileszközök nehezen vitték a programokat. Ez több embert eltántorított a használatuktól, ezzel pedig a nagy érdeklődés az AR játékok iránt egy időre visszaesett.

2019-ben a Spark AR megjelenése újabb hullámot indított el a játékok fejlődésében, a szoftver kiküszöbölte a 2016-os problémát, a rajta fejlesztett játékok és filterek minden mobileszközön ugyan olyan minőségben váltak használhatóvá, új applikáció letöltése nélkül. 

Az első AR Filter játék egy Flappy Bird másolat lett, amiben pislogás segítségével kellett mozgatni az akadályok között bukdácsoló madarat.

 Az AR Filterek megjelenése azonban nem csak a szórakoztatás szempontjából aratott hatalmas sikert, de az online marketing egyik legfontosabb tényezőjévé váltak. 

2020-ra segítségükkel márkák és magánemberek is fel tudják hívni magukra a figyelmet. A közönséggel való kommunikáció a mini AR játékokon keresztül interaktív lesz és szórakoztatóvá válik, ami tökéletes a nagyobb tömegek megmozgatására és a termékek, szolgáltatások promotálására. 

Mi is több AR játékot készítettünk már, legutóbb a Mochi Shoes keresett fel bennünket egy ötlettel. A nekik készített filter lényege, hogy a játékos minél több cipőt kapjon el fejének mozgatásával.

Ha már cipőkről van szó, a szintén indiai Metro Shoesnak is készült általunk játék, ami a 2020-as Diwali karnevált ünnepli. Itt a lábbeliket kikerülni kell a motorral, amit a felhasználó interaktív módon irányít itt is.

A wales-i Principality Bulding Society-nek is fejlesztettünk a Flappy Bird-höz hasonló pontgyűjtő játékot, amiben a főszereplő sárkányt pislogással lehet irányítani.

2020-ban a közösségi média platformok a legalkalmasabbak emberek megszólítására, hiszen majdnem mindenki regisztrálva van legalább egy oldalon. 

Az AR játékok még koránt sem érték el határaikat, rengeteg ki nem használt lehetőség rejlik bennük. Az elkövetkezendő években olyan fejlesztéseknek lehetünk szemtanúi, ami teljesen megreformálhatja az online játékok egészét. A hangfelismerés fejlesztésével, a játékosok azonnal visszajelzést kaphatnak egy kvízjátékban adott válaszukról.

A tér- és alakfelismerő játékok fejlődésével képesek lehetünk jedi harcot vívni legjobb barátainkkal a nappali közepén mindössze telefonunk és mozdulataink segítségével. A helymeghatározás játékokba való építésével bármilyen új, számunkra ismeretlen városban indulhatunk kincsvadászatra virtuális ajándékokért cserébe. Saját fejlesztésű FroggAR játékunk is a valós teret használja ki a felhasználói élményt kiteljesítve.

A kiterjesztett valóság egy viszonylag új lehetőség, amelynek egyik kiaknázatlan területe az AR játékoké. A lehetőségek tárháza határtalan, csak el kell képzelni és meg kell valósítani, amíg más meg nem valósítja előttünk.

Previous
Previous

Kiterjesztett Valóság Karácsonyra

Next
Next

Hogyan alkalmazzunk AR Filtert marketing kampányban?