Hogyan alkalmazzunk AR Filtert marketing kampányban?

Ma már bárki készíthet AR Filtereket a különböző online platformokra, ezek marketing céljából való alkalmazása pedig az idei év leghatékonyabb online marketing formája. Sokakban merül fel a kérdés, hogyan lehet egy AR Filter kampányt sikeressé és emlékezetessé tenni az ingerektől hemzsegő internet világában? 

Az első és legfontosabb lépés, hogy a filtert el kell készíteni, erre már rengeteg lehetőség áll a rendelkezésünkre. Olyan figyelem felkeltésére alkalmas különleges filtert kell készítenünk, ami megfelelő sokak megmozgatására. A kész termék saját profilunk vagy márkánk oldalán a mosolyka fej alatt válik elérhetővé, az oda tévedők tehát rögtön megtekinthetik és kipróbálhatják. 

Arra kell ösztönöznünk a fogyasztót, hogy használja és ossza meg tartalmunkat, ezzel pedig vegyen rá mást is a filterünk alkalmazására. A filterünk úgy fogja felkelteni mások érdeklődését, ha azt rokonai, barátai, vagy kedvelt hírességei sztoriján keresztül ismeri meg. Két lehetőségünk van tehát: vagy saját oldalunkon osszuk meg a filtert - ez az opció ingyenesen elérhető -, vagy felkérünk egy influenszert, esetleg egy gyakran látogatott oldalt, hogy segítsen a reklámkampány elindításában filterünk megjelenítésével. Ez az opció természetesen költségeket vonz maga után. Fontos, hogy olyan embert vagy platformot kérjünk fel a brandünk reklámozására, akinek cselekedeteivel, véleményével és életével egyetért a saját szellemiségünk. 

Fotó: Jameson Mallari Atenta - Pexels

Fotó: Jameson Mallari Atenta - Pexels

Gyakran alkalmazott lehetőség a nyereményjátékok indítása különböző díjakért cserébe. A brand felkéri követőit, hogy kreatív, szellemes megoldások alkalmazásával osszanak meg saját profiljukon képeket vagy videókat az aktuális filterüket használva. A legjobban teljesítő szerencsést pedig nyereményben részesítik. Ez egy jó módja a gyors terjesztésnek, hiszen rengeteg emberhez jut el tartalmunk előre megfontolt idő alatt.  

Az általunk megosztott sztorikban lehetőségünk van a „swipe up”, azaz felhúzás alkalmazására, aminek segítségével a fogyasztó egy ujjmozdítással átirányítható a saját honlapunkra, vagy egy másik social media platformunkra. Ez a funkció azért hasznos, mert sokkal direktebbé tehetjük vele a reklámot, a felhasználót oda invitáljuk, amit igazán meg akarunk mutatni neki. Ez a funkció tízezer követő felett ingyenes, az az alatti követőbázissal rendelkező oldalaknak jelképes összeget kell fizetniük érte. 

A filtereinkhez tartozó direkt link segítségével, az internet bármelyik pontjáról a megfelelő helyre irányíthatjuk potenciális vásárlóinkat. 

A szintén hozzá tartozó QR kód nem csak online alkalmazható, szórólapokra nyomtatva, telefonunk kamerájának segítségével bármikor megnyitható manuálisan is a rejtett tartalom. 

Szintén költségekkel járó lehetőség a különböző online platformokon való hirdetés. A Facebook, a Messenger, az Instagram, a Viber, és még rengeteg gyakran használt oldal ad lehetőséget arra, hogy bizonyos összegért cserébe, kiemelt hirdetésként jeleníti meg termékünket, oldalunkat, az általunk fontosnak talált információt, de még akár a filterünket is. Ez azért jó lehetőség, mert még azokkal a felhasználókkal is összetalálkozhatunk virtuálisan, akik e nélkül sosem leltek volna oldalunkra, hiszen például még ismerőseik sem ismernek bennünket, szolgáltatásainkat, termékeinket. 

Ragadjunk meg minden alkalmat brandünk terjesztésére, hogy megismertethessük a világgal azokat a dolgokat, amikben igazán jók vagyunk és amiket igazán szeretünk csinálni!

Previous
Previous

AR játékok a közösségi médiában

Next
Next

Miért legyen Instagram AR Filtered?